Salı, Ağustos 08, 2006

BİR LA FONTAINE MASALI - TİLKİ İLE MASLAHATGÜZAR


Boğazımda çıkan yumru büyüyünce bir de ateşi çıkınca hemen teşhisimi koydum.Ya lenf kanseriydim ya da tiroid.Bir ara internette sağlık sitelerinde fink atarken gözlerim dahi doldu, o kadar inandım teşhisime.Herkesi ayağa kaldırdım, hastayım boğazımda garip bir şey var, doktor bulun bana nidalarıyla dört döndüm ofiste.Sonra bekleyemedim kimseleri, ben en iyisi bir dahiliyeciye gideyim ve rahmetli babaannemden eksiği olmayan fazlası olan şikayelerimi bir bir sıralayayım, dahiliyeci amcam nasıl olsa icabında beni uygun yere yönlendirirdi.Koşa koşa gittim, koşarken kafamdan bin türlü türk filmi senaryosu geçti.Bana kanser olduğumu ve 3 ay ömrüm kaldığını söylediklerinde değişik tepkiler verdim her hayalde.Kiminde doktor amcaya sarılarak salya sümük hönkürdüm, kiminde gururlu ve mağrur tavrımı hiç bozmadan büyük bir olgunlukla karşıladım hastalığımı.Velhasıl dahiliyeci beni iki dakika sonra kulak-burun-boğazcıya gönderdi.Anlattım bütün dertlerimi sıkıntılarımı doktor beyciğime, anlatırken bir taraftan da diplomasını ve benzeri bir dünya çerçevelenmiş ıvır zıvırı inceledim.İçeride bir odaya geçtik sonra, elinde garip bir aleti kulağıma sokmaya başladığında sabah banyo yaptıktan sonra kulaklarımı beyaz pamuklu çubukla didiklememiştim, kirliyse rezil oldum eyvah dedim.Kulaklar kirli ama sağlam çıktı.Sonra burun deliklerime başka bir edevat soktu, muhtemelen beynimi gördü oradan derken peçetemsi bir cisimle dilimi yakalayıp boğazıma başka bir cisimle yolculuk yaptı.Lütfen iiiii der misiniz? dedi.İçimden elbette dedim ve tüm gücümle iiii sesi çıkarmaya çalıştım ama dilimin adamın elinde olması vesilesiyle benden ses seda çıkmadı.Epey uğraştıktan sonra bir ses çıkardım ama ne i ne de başka bir harfe benzemiyordu.Neyse ki doktor beyciğim kabul etti de dilimi elinden kurtardım.Her hasta olduğum ve her doktora gittiğim zaman olduğu üzere kayda değer bir hastalığım yok.Yağ bezelerim ve yumrularım, tükettiğim sağlıksız besinlerin bana armağanı.15 gün sonra tekrar gideceğim ve o kitleleri kesip alacak kalan sağlara da ilaç tedavisi uygulayacak.Zaten 10 gün boğazımda çıkan ve iltihabik durum arz eden kitle için antibiyotik kullanacağım.

Doktorumun soyadı TİLKİ.

Muayenehaneden çıkınca çok zorladım kendimi ama sağlıklı yemeği nerede bulacağımı bilemedim.Bugün de sağlıksız besleneyim nolacak diye düşündüm.Kendime kocaman bir tabak beef stroganof yanında buz gibi cola üzerine de tiramisu ısmarladım.Çıkınca marketten de çikolata, jelibon, gofret, danone ve sağlıklı içecekler olduğunu tahmin ettiğim organik üzüm suyu ve karadut suyu aldım.Yaşasın sağlıklı yaşam, kahrolsun toksinler demek istiyorum.

Durum böyle böyle.

3 yorum:

vetfatos dedi ki...

bira almamışsın olmamış :Pp

gitarteli dedi ki...

benim tanıdığım maslahat'ı bira filan kesmez:) boğazından da kesmez maslahat, yine de zayıf zayıf salınır etraflarda. yiyip yiyip de zayıf kalanlar yok mu bunun gibi; bunları görünce hırs beni boğuyor resmen. (hırs boğması karadenize has bir deyimdir, ifrit olmayla eş değerdir).

içi(miz)ndeki kuşkuların dağılmasına sevindim. tekrar geçmiş olsun.

maslahatgüzar dedi ki...

teşekkür ederim.

kilo almıyorum ama kırka gelmeden damarlar tıkanacak, öyle görünüyor.